تفکر خلاق
علمی -پژوهشی - اجتماعی

 

چكيده

پژوهش حاضر به منظور بررسي خلاقيت‌هاي مديران مدارس به تفكيك جنسيت و تعيين چگونگي خلاقيت محيط مدارس و تأثير خلاقيت‌هاي مديران مدارس در بوجود آوردن محيط خلاق در مدارس است.نمونه مورد مطالعه 384 نفر از مديران و 1152 نفر از معلمان به روش تصادفي چند مرحله‌اي انتخاب شده اند براي اندازه گیری میزان خلاقیت مدیران از آزمون خلاقيت « رندسيپ »  وبراي اندازه گیری میزان خلاقیت محیط مدارس از آزمون خلاقيت محیطكار استفاده شده است.

داده‌هاي جمع‌آوري شده با محاسبه ميانگين و درصد فراواني توصيف و با استفاده از آزمون t گروههاي مستقل، آناليز واريانس يك راهه و ضريب همبستگي پيرسون تحليل شده‌اند.

نتايج زیر پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها بدست آمده است .

ـ خلاقيت‌هاي بيشترين درصد مديران درحد زير متوسط است.

ـ خلاقيت‌هاي مديران زن و مرد تفاوت معني‌داري با هم ندارند.

ـ خلاقيت‌هاي محيط مدارس در حد متوسط است و تفاوت بين خلاقيت محيط مدارس دخترانه و پسرانه از نظر آماري معني‌دار نيست.

ـ خلاقيت‌هاي مديران مدارس در بوجود‌ آوردن محيط خلاق در مدارس بطور معني‌دار مؤثر است.

 ـ خلاقيت مديران مدارس با توجه به سن، سابقه خدمت، دوره اشتغال، سابقه مديريت تفاوتي با هم ندارند.

 




تاریخ: پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط مهر علی بابائی میاردان

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 3417
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1