چكيده
پژوهش حاضر به منظور بررسي خلاقيتهاي مديران مدارس به تفكيك جنسيت و تعيين چگونگي خلاقيت محيط مدارس و تأثير خلاقيتهاي مديران مدارس در بوجود آوردن محيط خلاق در مدارس است.نمونه مورد مطالعه 384 نفر از مديران و 1152 نفر از معلمان به روش تصادفي چند مرحلهاي انتخاب شده اند براي اندازه گیری میزان خلاقیت مدیران از آزمون خلاقيت « رندسيپ » وبراي اندازه گیری میزان خلاقیت محیط مدارس از آزمون خلاقيت محیطكار استفاده شده است.
دادههاي جمعآوري شده با محاسبه ميانگين و درصد فراواني توصيف و با استفاده از آزمون t گروههاي مستقل، آناليز واريانس يك راهه و ضريب همبستگي پيرسون تحليل شدهاند.
نتايج زیر پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها بدست آمده است .
ـ خلاقيتهاي بيشترين درصد مديران درحد زير متوسط است.
ـ خلاقيتهاي مديران زن و مرد تفاوت معنيداري با هم ندارند.
ـ خلاقيتهاي محيط مدارس در حد متوسط است و تفاوت بين خلاقيت محيط مدارس دخترانه و پسرانه از نظر آماري معنيدار نيست.
ـ خلاقيتهاي مديران مدارس در بوجود آوردن محيط خلاق در مدارس بطور معنيدار مؤثر است.
ـ خلاقيت مديران مدارس با توجه به سن، سابقه خدمت، دوره اشتغال، سابقه مديريت تفاوتي با هم ندارند.