تفکر خلاق
علمی -پژوهشی - اجتماعی
هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسطه همواره مشکل دانش آموز ان و اولیاء آنها بوده و چندین سال است که مشکل مسئولین ادارات هم شده است.اولیاء رشته ای را ترجیح می دهد خوش نام ،آینده دار و جذاب باشد و آینده شغلی داش آموز را نیز تضمین کند. و یا خودشان آرزو داشتند در آن رشته ادامه تحصیل ولی نتوانسته اند و می خواهند آرزوهای برآورد نشده خودذ را به فرزندان خود منتقل کنند. داش آموز رشته ای را ترجیح که تمام مزایای فوق را داشته باشد و خواندن اش مثل آب خوردن راحت باشد. مشاورین مدارس رشته ای را توصیه می کنند که داش آموز توان ادامه تحصیل در آن رشته را داشته باشد. مسولین ادارات انتظار دارند توزیع دانش آموزان در تمام رشته ها برابر درصد های اعلام شده از طرف وزارت آموزش و پرورش باشد . قانون گذار بدن توجه به همه این خواسته های گوناگون ساز خود را می نوازد .آیین نامه ی را تهیه می کند که نمی تواند مشکل هیچ کدام را براورد سازد . بنا به دلایل زیر توزیع دانش آموزان در بین رشته ها صحیح انجام نمی شود. 1- مشکل ادامه تحصیل در دانشگاهها ی دولتی و آزاد برای برای فارغ التحصیلان رشته های فنی و کاردانش به دلیل نداشتن دوره پیش دانشگاهی. 2- جذابیت رشته های پزشکی و پیرا پزشکی باعث تجمیع دانش آموزان در رشته علوم تجربی می شود. 3- صعیف شدن محتوای کتابهای درسی رشته علوم انسانی خوصوصاً با ادغام رشتهای اقتصاد اجتماعی و فرهنگ و ادب موجب شده رغبت دانش آموزان به رشته ی علوم انسانی کمتر شود . راه حل های پیشنهادی : 1-ادامه تحصیل برای فارغ التحصیلان همه رشته ها در همه دانشگاها نباید محدودیت قانونی داشته باشد. 2- افزایش تعداد رشته های تحصیلی دوره نظری با گرایش علوم انسانی مثل رشته اقتصاد و بازرگانی . 3-حل مشکل ادامه تحصیل دانش آموزان واحد مانده سوم کاردانش و فنی در مدارس خودشان به صورت حضوری با تشکیل کلاس درس .


تاریخ: چهار شنبه 5 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط مهر علی بابائی میاردان

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 3411
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1